De API PhD/PD-raad vertegenwoordigt de API PhD- en Postdoc gemeenschap. De raad vertaalt hun input naar de dagelijkse organisatie van het Instituut en genereert feedback voor de FNWI PhD-raad, welke de PhD-studenten op faculteitsniveau vertegenwoordigt. De API PhD/PD-raad is ook vertegenwoordigd in de API stafvergaderingen en bespreekt regelmatig zaken met de directeur en/of instituutsmanager.

Beleid, waarden en mandaat

De API PhD-PD Council is opgericht voor twee belangrijke doeleinden.

Ten eerste zal de raad fungeren als het officiële communicatiekanaal tussen PhD's en PD's bij API en de andere FNWI-raden, het instituutspersoneel, de instituutsdirecteur en de faculteitsdecaan. Zo kunnen we zorgen op een systematische manier aanpakken.

Ten tweede zal de raad optreden als een formeel verzamelpunt van informatie die relevant is voor API-promovendi en -docenten. Dit omvat het bijhouden van een archief van belangrijke informatie en het communiceren over faculteitsbrede evenementen.

De Raad bestaat uit vijf rollen.

•     De PhD vertegenwoordiger zal elke maand de API personeelsvergaderingen bijwonen om problemen van API PhD's aan te kaarten, en zal de primaire contactpersoon zijn voor API PhD's.
  •     De PD-vertegenwoordiger doet hetzelfde voor API PD's.
  •     De Inter-Council Liaison vertegenwoordigt API bij de grotere FNWI PhD-PD Council, en is de contactpersoon tussen onze Councils en andere instituuts Councils.
  •     De voorzitter regelt vergaderingen (zowel voor de Council als voor PhDs+PDs met de Council), is aanspreekpunt voor de bredere gemeenschap en zit de vergaderingen voor.
  •     De secretaris stelt de agenda van de vergaderingen op en stelt de notulen op.

De raad vergadert elke twee weken met de instituutsdirecteur over zaken die van belang zijn voor de gemeenschap.

C.W. (Caspar) Bruenech MSc

S.A. (Bas) Dorsman