Heb je altijd al eens naar de sterren willen kijken door een echte telescoop? Bij het Anton Pannekoek Instituut voor Astronomie kan dat!
Kerngegevens van evenement Sterrenkijkavond voor kinderen
3 februari 2023
19:00 -22:00
Foto van binnenin een sterrenkoepel tijdens een heldere avond. Er staan een aantal mensen om de telescoop.
Sterrenkijken bij API

Op vrijdag 3 februari organiseren we een sterrenkijkavond speciaal voor kinderen! Er is een lezing door Dr. Jacco Vink. Daarna gaan we in groepjes leuke sterren-dingen doen, waaronder waarnemen door onze eigen telescoop!

Dat laatste kan alleen bij mooi weer, natuurlijk. Bij slecht weer wordt het waarnemen vervangen door een rondleiding in de sterrenkoepels.